.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولين اتوبوس دريايي ایران در آب
ا

به گزارش شمال نیوز به نقل از بازتاب آنلاین، معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي استان گيلان گفت: همزمان با 30 امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران شب گذشته اولين اتوبوس دريايي استان گيلان با سرمايه‌گذاري كامل بخش خصوصي جهت حمل و نقل گردشگران در بندر انزلي به آب انداخته شد.

مهندس بيژن ذهاب در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: اين شناور دريايي كه با هزينه‌اي معادل 2 ميليارد ريال و صددرصد سرمايه‌گذاري توسط شركت امواج بوراق ساخته شده است، قادر است 36 مسافر را در درياي خزر و آب راه‌هاي منتهي به تالاب انزلي جا به جا كند.

وي افزود: شناور ساخته شده طي مدت 6 ماه آماده بهره‌برداري شده است و با يك بار سوختگيري قادر به طي كردن 220 كيلومتر راه دريايي بوده و از ايمني كامل برخوردار است.

مهندس ذهاب ادامه داد: ساخت اين شناور و تردد آن در درياي خزر و تالاب انزلي يكي از مهم‌ترين گام‌هاي توسعه دريايي و آبي در استان گيلان است.

وي با اشاره به اين كه شركت مذكور كار ساخت واحدهاي اقامتي و رستوران دريايي با ظرفيت‌هاي بالاي 40 نفر را در دستور كار خود دارد، گفت: اولين واحد رستوران شناور با قابليت جابه‌جايي تا قبل از تعطيلات نوروز امسال در تالاب انزلي به آب انداخته خواهد شد و هزينه احداث آن توسط بخش خصوصي 1.8 ميليون ريال است.

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي استان گيلان خاطرنشان كرد: با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با سازمان حفاظت محيط زيست، در بيش از 19 هزار هكتار از تالاب انزلي و در بيش از صد نقطه از اين تالاب، امكان احداث واحدهاي اقامتي و پذيرايي وجود دارد.

وي در ادامه تاكيد كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده و با همكاري شهرداري بندرانزلي به زودي و با اعتبار از محل اعتبارات ملي كار لايروبي اسكله شهرداري انزلي جهت پهلوگيري كشتي‌هاي تفريحي و توريستي آغاز خواهد شد.

مهندس ذهاب در پايان از احداث اسكله‌هاي چند منظوره به همكاري سازمان بنادر و كشتيراني استان گيلان خبر داد.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.